zaterdag 27 oktober 2007

Hoe dat zit

Of ze druk zijn? Nee joh, valt best mee! Nou ja... een beetje dan.

Speels. Dat klinkt veel leuker. Ja, Jack Russels zijn speels. Zover ik weet zijn ze de hele dag in de weer en eisen ze behoorlijk wat aandacht. Maar ach, dat is toch juist heel lief? Je moet er iets voor over hebben, denk ik zo. Het breekt de stilte in huis natuurlijk ook, volgens mij creëert zo'n beestje heel wat sfeer. En dat kunnen we vast wel gebruiken. De tijd van ompraten en overtuigen is voorbij, nu moeten we verder kijken. Hoeveel kost een Jackie? Hoeveel eet het dier op een dag? Hoe vaak dient hij of zij uitgelaten te worden? En dan nog tweeëntachtig praktische vragen.

3 opmerkingen:

trudette zei

Ik ben best wel benieuwd naar de antwoorden op die tweeëntachtig praktische vragen. LOL

Anoniem zei

Hi Max,

je had het al over de verzorging van de puppy en ik heb daarom de volgende vragen :
1. welke verzorging heeft een hond nodig en dan met name wát mag je ZELF doen ? Voorbeelden : nageltjes knippen, vacht schoonmaken, ontvlooien, ontwormen ?
2. welke verzorging moet je aan de dierenarts overlaten en hoe vaak is dat allemaal ?

Groetjes, Paul.

Anoniem zei

Hi Max (again),

bij jouw rubriekje "Hoe zit dat" nog een paar vragen en deze hebben te maken met de kosten van een hond :

1. wat ben je kwijt aan de dierenarts per jaar ? Ik begreep eerder dat een hond(je) regelmatig gecontroleerd moet worden op ziektes, ontwormd moet worden enz. enz.

2. wat ben je gemiddeld per jaar kwijt aan hondenvoer ?

3. welke spulletjes heb je nodig voor een hond en dan bedoel ik de dingen die je eenmalig aanschaft en dus lang(er) meegaan, bv. hondenmand, riem(en) enz. enz. ? En wat kosten die spulletjes ?

4. Aan veel gemeenten moet je jaarlijks ook hondenbelasting betalen. Hoe hoog zijn die kosten per jaar ?

5. Zijn er nog andere kosten waarmee je rekening moet houden ?

Groetjes, Paul.