maandag 5 november 2007

Niet zindelijk zeg je?

Tja, dat is dan een feit hè. Wanneer je zo'n flupje ontvangt is ze nog niet zindelijk. En hoewel ik dit onderwerp liever oversla ofwel negeer, moet ik nu tóch even mijn aandacht eraan besteden. Het is nou eenmaal noodzakelijk. De volgende door mij geschreven uitleg heb ik afgeleid uit een beschrijving van een vriendin.

In het begin zet je haar elke keer na het slapen even buiten. Als ze dan buiten iets doet beloon je haar (bijvoorbeeld door iets lekkers te geven). Let op dat je haar niet straft wanneer ze binnen iets doet, ze denkt dan dat het plassen fout is en beseft niet dat het om het binnen plassen gaat. Opgegeven moment zal ze doorhebben dat als ze buiten plast, ze als het ware iets goeds doet - ze maakt jou dan blij. Je kunt haar ook bij het wandelen belonen als ze buiten plast.

Geen opmerkingen: